Gözlem gücü yüksek kişilerin genelde dönüp dolaşıp kendini bulduğu fotoğraf tutkusu; esasında için dışa yansımasından farklı olarak düşünülmelidir. Fotoğrafta kişisel çabalarımla bazı esaslar belirledim. Buna isteyen istediği eleştiriyi getirmekte serbesttir. Yapılacak olumlu katkılar/ olumsuz görülen durumlar değerlendirilecektir. (Teknik ayrıntılar için www.alinweb.com/fotografcilik adresine bakabilirler.)
* Fotoğraf karesinde herkesin gördüğünden, görmek istediğinden ziyade farklı olarak verilmek istenen mesajın yakalanmasıdır.
* Enstantane, profil, manzara vs farklı kalıplarda anlatılan fotoğrafçılığın yanısıra kendi teorim olan ''kreatif anı yakalama üzerine çalışmalar'' üzerine de çalışmalar getirilebilir. Burada kural kuralsızlık değil, kendi kuralını kendinin oluşturabilme özgürlüğüdür. Madem fotoğraf özgürlüktür, hem zahmetlidir, her kareye özel kendi kurallarımla oluşturmak üzerine kendi halinde bir teoridir benimkisi...
* Özellikle manzara fotoğrafçılığında yorum estetik üzerine bina edilmelidir.
* Yorum, insanların naturel hallerinin çekildiği fotoğraflarda ışık-gölge, uzalklık yakınlık gibi etmenler kullanılarak verildiğinde ''o an'' yakalanmış olacaktır. Fotoğrafı izleyen kişi onu kendi özünde harmanlayıp onu kendi malı haline daha rahat getirmiş olması daha hoş olmaz mı :)
* Yaratılış olgusuna kabul veren herkes her anın bir fotoğraf olduğunu daha kolay kabullenir. Size manasız gelen, boşuna çekildiğini düşündüğünüz her an aslında çok değerlidir. Çünkü ''o an'' bir kere yaşanmıştır ve mesaj kaygısı olmasa bile ''o an''ı siz ''anı''ya çevirmişsinizdir. Hiç bir fotoğraf değersiz değildir.
Yakında kendi çektiğim resimleri kendi değerlendirmelerim ile sizlerin göz zevkine açacağım. Zaman ayırıp zevkimi okuduğunuz için teşekkür ederim, bir nebze sevdirdiysem ne mutlu bana...
* Fotoğraf karesinde herkesin gördüğünden, görmek istediğinden ziyade farklı olarak verilmek istenen mesajın yakalanmasıdır.
* Enstantane, profil, manzara vs farklı kalıplarda anlatılan fotoğrafçılığın yanısıra kendi teorim olan ''kreatif anı yakalama üzerine çalışmalar'' üzerine de çalışmalar getirilebilir. Burada kural kuralsızlık değil, kendi kuralını kendinin oluşturabilme özgürlüğüdür. Madem fotoğraf özgürlüktür, hem zahmetlidir, her kareye özel kendi kurallarımla oluşturmak üzerine kendi halinde bir teoridir benimkisi...
* Özellikle manzara fotoğrafçılığında yorum estetik üzerine bina edilmelidir.
* Yorum, insanların naturel hallerinin çekildiği fotoğraflarda ışık-gölge, uzalklık yakınlık gibi etmenler kullanılarak verildiğinde ''o an'' yakalanmış olacaktır. Fotoğrafı izleyen kişi onu kendi özünde harmanlayıp onu kendi malı haline daha rahat getirmiş olması daha hoş olmaz mı :)
* Yaratılış olgusuna kabul veren herkes her anın bir fotoğraf olduğunu daha kolay kabullenir. Size manasız gelen, boşuna çekildiğini düşündüğünüz her an aslında çok değerlidir. Çünkü ''o an'' bir kere yaşanmıştır ve mesaj kaygısı olmasa bile ''o an''ı siz ''anı''ya çevirmişsinizdir. Hiç bir fotoğraf değersiz değildir.
Yakında kendi çektiğim resimleri kendi değerlendirmelerim ile sizlerin göz zevkine açacağım. Zaman ayırıp zevkimi okuduğunuz için teşekkür ederim, bir nebze sevdirdiysem ne mutlu bana...

("Yılın foto ropörtajı" ödülünü Zaman Gazetesi'nden Kürşat Bayhan'ın Lübnan'da çektiği "Ağlayan Şehir Beyrut" adlı seri fotoğrafları aldı. Bayhan bu fotoğraflarla "Yılın basın fotoğrafı ödülünün de sahibi oldu.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder